19 Eylül 2011 Pazartesi

dikkat solak var !



İnsanların %15' inin solak olduğu bu dünyada ben de bir solağım. Henüz solaklığın neden kaynaklandığını bilim keşfedememiş olsa da  bazı insanlar bizi yaratık yerine koymayı başarmışlar :))
Eskiden solak insanların uğursuz sayılıp öldürüldüğü mutlaka okumuşsunuzdur biyerlerde. Hatta bazı medeniyetlerde evlendikten sonra eşinin solak olduğunu gören kişi onu boşama hakkına sahipmiş. Bu ve bunun gibi birçok saçma inanç varmış eskiden ...Şimdi daha farklı oluyor tabi... İlk defa girdiniz bir toplumda solak olmak demek  oradaki sağ insanların anlamsız sorularıyla haşır neşir olmak zorundasınız demek. Sorular arka arkaya dizilir. Hadi bakalım başlıyoruz :)
- Aaaa sen solak mısın?
-Ay sen nasıl yazıyorsun öyle zor olmuyor mu?
- Solaklar zeki olurmuş sen de öyle misin?
- Sen sakarsındır da şimdi herşeyi döküp saçarsın...
-Yemeği hangi elinle yiyosun? Bari onu sağla yesen?
-vb...
Yuh yaa bi durun bi sakin olun. Noluyoruz? Tek farkımız sizin sağ elle  yaptığınız işleri biz sol elimizle yapıyoruz. Üstelik dünya düzeni size göre kurulduğu için uyum sağlarken çok zorlanıyoruz. Hatta solakların uyum sağlama sürecinde bolca kaza geçirdikleri ve yaşam ortalamalarının diğerlerine göre daha kısa olduğu bilimsel bir gercek. Ne kadar üzücü değil mi? 
Ama ben herşeye rağmen solaklığımı seviyorum !

2 yorum:

plndrkn dedi ki...

ben de solağım ve oldum olası bu özelliğimle gurur duymuşumdur :)
hayatım boyunca taşıyacağım bir farklılık olarak görüyorum sol elimi :D

seda dedi ki...

fazlasıyla geç kaldım cevap vermek için kusura bakma. bencede solak olmak ayrıcalıklıdır :)