2 Aralık 2013 Pazartesi

çin böreğisili haftasonu.


Ankara soğudu bugünlerde.
 Kış yavaştan yavaştan hissettirmeye başladı kendini.
Anlakaralılar olarak zaten kısıtlı olan imkanlarımız iyice azalıyor. 
Hatta sadece alışveriş merkezleri arasında tercih yapmak zorunda kalıyoruz da denilebilir.

Ama benim için daha da kötü.
Alışveriş merkezlerinin uğultusu ve kalabalığı beni çok yorduğu için kışları tek seçenek olarak evde oturmak kalıyor bana.  
Alışverişimi zaten netten yapıyorum ben.
Eğer oyun oynama gibi bir durum da yoksa hiç gitmek istemiyorum oralara kadar :(

Madem evde takılmak zorunda kalıyorum o halde mutfağa girip yeni tatlar deniyim diyorum. 
Bu haftasonu çin böreği yaptım ama içine değişik bişiler koydum.  
İşte o değişiklikleri paylaşmak istedim.

* Soğanı sotelerken içine 2-3 diş sarımsak doğradım.
* Ektra baharat olarak da kimyon denedim.
* Bir de domates kurusu koydum ekşimsi bir tat verdi.

Klasik malzemler de şu şekilde:
1 adet tavuk göğsü,
1 adet havuç,
1 adet soğan,
1 adet kırmız biber,
1 adet pırasa,
 3 diş sarımsak, 
 3 adet yufka,
Tu, karabiber, kimyon, soya sosu, domates kurusu,

Kızartmak için: 
1 tumurta, galeta unu ve sıvı yağ.
Yapılışı:
Tavada sıvı yağla birlikte soğan ve sarımsağı soteliyoruz. 
Ardından küp küp doğranmış tavuklarımızı ekliyoruz.
Tavuklar suyunu çekince doğranmış ve rendelenmiş sebzelerimiz ekliyoruz.
Soteleme işlemi bittikten sonra baharatlarimizi katıyoruz ve bir karıştırıp altını kapatıyoruz.
Yufkalarımızın içine harçtan koyup sigara böteği sarar gibi sarıyoruz (ben yufkaların içine yumurta sürüyorum ama isteğe kalmış bir şey) 
Önce yumurtaya sonra galeta ununa bulayıp.
Hopppp kızgın yağa atıyoruz. 
Kızaran böreklerimizi havlu peçetenin üstüne alıp soya sosu ile servis yapıyoruz.
Afiyetler olsuuuuun.
  

Hiç yorum yok: